Cloud adoptie

Een totaaloplossing begint met een visie en een aanpak

De digitale transformatie van uw organisatie kan het beste worden vormgegeven door de inzet van cloud diensten. Dit is echter vaak een complex vraagstuk dat zonder visie en een gedegen aanpak niet zomaar tot een goed einde komt.  

De gouden drie-eenheid: Advisory, Migrate en Support

In onze cloud adoptieaanpak komen drie onderdelen (Advisory, Migrate en Support) van onze dienstverlening bij elkaar op een zodanige wijze dat daarmee een logisch pad van on premise nu, naar de cloud straks ontstaat. Op die wijze vormen ze een soort ‘gouden drie-eenheid’.

Cloud Adoptie Aanpak
De gouden drie-eenheid

Uw cloudvisie formuleren en vertalen naar een uitvoerbare roadmap

Cloud Advisory helpt uw cloudvisie te formuleren en vertalen naar een uitvoerbare roadmap. Startpunt is het cloud assessment waarin in korte tijd met uw organisatie samen de visie wordt geformuleerd en requirements helder worden gemaakt, zowel functioneel als technisch en op het gebied van Security en Compliancy. De uitwerking in een referentiearchitectuur, roadmap en cloud datacenter design vormen de basis voor de verdere realisatie. Een of meerdere Proof of Concept-projecten tonen de haalbaarheid van uw cloudvisie desgewenst in de praktijk aan.

Workloads migreren naar de cloud

Cloud Migrate zorgt er vervolgens voor dat conform de opgestelde roadmap, uw workloads worden gemigreerd naar de Microsoft cloud. Dit omvat zowel migraties naar Azure als naar Office 365 en Dynamics 365. Rubicon heeft inmiddels vele cloud migraties uitgevoerd. Denk daarbij aan de migratie van SharePoint-oplossingen, Datawarehouse- en ODS-migraties, consolidatie van SQL databases of de migratie van mobile backends.

Preventief en correctief onderhoud van uw cloud oplossingen

Cloud Support verricht preventief en correctief onderhoud op uw Microsoft cloud oplossingen en zorgt ervoor dat deze altijd up to date en beschikbaar zijn. Bovendien krijgt u toegang tot onze uitgebreide cloud monitoring-omgeving waar u altijd actuele informatie vindt over de status en beschikbaarheid van uw cloud oplossingen, verbruik en kosten en natuurlijk Security en Compliancy. Onze supportdienstverlening is gebaseerd op ons eigen CloudOps model. 

Klantcases

Advies over ICT-architectuur en uitwerking business case

Een nieuwe architectuur voor de ICT-infrastructuur en uitwerking business case.

Lees meer

Optimalisatie relatiebeheer en erkenningproces

Ontwikkeling compleet systeem voor front-office processen en Microsoft CRM voor interne bedrijfsvoering.

Lees meer

Onze visie op

Rubicon wint Europese aanbesteding

Voor de uitvoering van haar meerjarig programma ‘Modernisering dienstverlening’ en de realisatie van het nieuwe mbo Portal schreef SBB een Europese aanbesteding uit. Rubicon in op de aanbesteding; met positief resultaat.

Lees meer

Advocaten tevreden over digitaal portaal

Al even wordt in civiele vorderingszaken in cassatie digitaal geprocedeerd. Het gebruik van het gebouwde portaal is door de advocaten positief geëvalueerd. In nauwe samenwerking met de Hoge Raad heeft Rubicon op moderne wijze de technische realisatie mogen vormgeven.

Lees meer

Continuous Integration, Delivery en Deployment

Onze senior .NET Developer Sander Rossel schreef hét handboek voor 'Continuous Integration, Delivery and Deployment'. Aan het einde van het boek hebt u Continuous Delivery en Deployment van 'scratch' geïmplementeerd.

Lees meer

Vragen over dit onderwerp?



Copyright Rubicon   |   All Rights Reserved   |   Disclaimer   |   Privacy Statement   |   Leveringsvoorwaarden